نسیم طبیعت ایران

پژوهش، تحقیق، ارائه اطلاعات و مطالب آموزشی در زمینه طبیعت، گردشگری و آئین های ایران

گزارش تصویری از برنامه یخ مراد
ساعت ٥:٥٩ ‎ب.ظ روز جمعه ٦ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: گزارش تصویری از غار یخ مراد ،غار یخ مراد ،تصاویری از یخ مراد ،تور یکروزه غار یخ مراد

1- صبح سیزدهم اسفند 88 - مقصد: غار یخ مراد. جاده چالوس. حوالی گچسر

صبحانه را در رستوران و به صورت منوی انتخابی صرف کردیم.

مسیر غار یخ مراد - روستای کهنه ده، منظره زمستانی زیبایی خلق شده بود، برف آرام آرام می بارید...

یه تیوپ بزرگ هم برده بودیم تا اگه امکانش بود تیوپ سواری هم داشته باشیم.

نسیم طبیعت ایران

2- حرکت گروه به سمت دهانه غار. ارتفاع برف در بالای ارتفاع خیلی بیشتر بود...

3- پله های منتهی به دهانه غار. برف همچنان می بارید، پله ها حسابی لیز شده بودند... هیجان ورود به زیباترین غار یخی ایران وصف ناشدنی بود.

4- قندیل های یخی داخل غار. اعجاز زیبای طبیعت در یخ مراد، استالاکتیت ها و استالاگمیت های یخی با فرم های دیدنی، برخی شبیه به گرز و برخی کروی و استوانه ای. متاسفانه برخی از قندیلها نیز توسط بازدیدکننده ها شکسته شده و در مسیر حرکت دیده می شدند. قندیلهایی که تنها دو تا سه ماه در سال وجود دارند و تا زمستان سال آینده تشکیل نخواهند شد...

نسیم طبیعت ایران

5- بازار عکس های یادگاری با قندیل های زبیای یخی داغ داغ بود. همه از دیدن این همه زیبایی ذوق زده شده بودیم...

6- بعد از خروج از غار، سرسره روی برف و تیوپ سواری روی شیب تند مسیر، لذت برنامه را دوچندان کرد...

7- بعد از صرف ناهار در رستورانی در جاده چالوس و استراحتی کوتاه.

برنامه بعداز ظهر بازدید از یکی از جاذبه های طبیعی جاده چالوس به انتخاب همراهان بود که اکثراً به آبشار آدران رای دادند. این هم رودخانه زیبای مسیر آبشار...

نسیم طبیعت ایران

8- و بالاخره آبشار زیبای آدران. و صرف عصرانه در کنار آبشار. و برگی دیگر از خاطرات زیبای ماندگار گروه... و پایانی بر سی امین برنامه گروه...